Van de Senseo zijn sinds de introductie in 2001 meer dan vijftien miljoen
stuks verkocht. In Nederland wordt dit jaar de grens van vijf miljoen
geslecht, aldus een woordvoerster van Philips. Om dit te vieren brengt het
concern in augustus of september een nieuwe Senseo op de markt. Deze zal
luxer zijn dan zijn voorgangers, verklapt de woordvoerster.
“Je ziet dat mensen op zoek gaan naar een mooier product op hun aanrecht.
De trend is ook dat het apparaat duurder mag zijn,” aldus de zegsvrouw.
Philips heeft daar al op ingespeeld door weer terug te gaan naar de
eerste generatie Senseo’s. Die waren van aluminium. De nieuwste producten
van het koffiezetapparaat zullen daar veel van weghebben.
Het concern zegt de markt voor apparaten van enkele honderden euro’s nog niet
te willen betreden. Dit jaar in ieder geval niet. Het concern kijkt er wel
met interesse naar, aldus de woordvoerster. Volgens haar zijn gebruikers nog
steeds tevreden over de Senseo. Dit zou blijken uit consumentenonderzoek.
Wel is er vraag naar wat kleine verbeteringen. Zo vinden consumenten
het niet fijn dat alleen een bepaald kopje onder het apparaat kan en dat het
lichtje niet aangeeft of er koffie voor een of twee kopjes wordt geschonken.
Philips werkt aan verbetering. Daarnaast ziet het bedrijf nog volop
mogelijkheden in accessoires voor de Senseo. In samenwerking met Douwe
Egberts is al een teapad op de markt gebracht. Maar er komt meer,
bijvoorbeeld een accessoire die de Senseo goed onderhoudt.
Volgens de Philips-woordvoerster is de Senseo niet op zijn retour. Zij wijst
daarbij op de omvang van de totale markt voor koffiepads. "Die blijft
heel groot."
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl